Mort a les cunetes

Mort a les cunetes
Dis, 4. Setembre 2021
Altres Activitats Històric

Mort a les cunetes. Un homenatge a les víctimes de la repressió franquista

Dissabte, 4 de setembre, a les 18h.

Sala "Els Porxos" de Can Laporta

Entrada gratuïta

“Mort a les Cunetes” és un muntatge teatral, de creació pròpia, que narra la història de La Fossa de Can Maçana: l’afusellament de nou republicans, acusats de rebel·lió i sedició, que van ser trets a la mitjanit del 9 de febrer de 1939 de la presó de Manresa i la fuga d’un d’ells que ho va poder explicar.

L’obra reconstrueix aquesta injustícia encara no reparada, amb la força de la paraula i la música en directe, i fa un homenatge a totes les víctimes de la repressió franquista.

A través de cinc monòlegs que es produeixen en diferents moments temporals, però sempre situats al lloc de l’afusellament, “Mort a les cunetes” explica les experiències de les persones relacionades amb aquesta injustícia:

Jaume Ollé, emboscat a la zona que va sentir els trets;
Teresa Mabras “la Maciana”, represaliada amb el pacte de la fam, que tapava aquests cossos insepults quan passava per allà;
Nicomedes Salguero, Guàrdia Civil que comandava l’escamot d’afusellament;
Rita Soler, falangista i delatora;
i en Josep Nin, supervivent de l’afusellament que ha permès reconstruir aquella història tràgica i que esdevé un testimoni de gran valor per a la memòria d’aquells anys, dominats pel terror i la por del nou règim.

Aquest espectaclte va rebre el Premi al Millor Actor i Millor Espectacle, 24a. Mostra de Teatre de Barcelona, el desembre de 2019.

Més informació a: https://mortalescunetes.cat/

Organitza: Direcció General de Memòria Democràtica / Museu Memorial de l'Exili / Ajuntament de la Jonquera

<<  <  Setembre 2020  >  >>