10è Col·loqui Internacional Walter Benjamin 2024

El col·loqui tindrà lloc a Portbou entre divendres 20 i diumenge 22 de setembre de 2024.

El 10è Col·loqui Walter Benjamin tractarà sobre la relació de la història amb el món digital.

La novetat que enguany presenta el Col·loqui Walter Benjamin es que tornarà a tenir com a seu la vila de Portbou. I tornarà a fer-se el mes de setembre com en les seves primeres edicions. Aquesta edició, doncs, confirma la voluntat d’implicació que l’Ajuntament de Portbou ha mostrat amb l’organització del col·loqui.

Del 20 al 22 de setembre, en diferents emplaçaments del municipi, el Col·loqui durà per títol “El món digital i la Història: memòries en tensió” i intentarà analitzar, amb la presència d’experts i expertes nacionals i internacionals, els desafiaments als quals han de fer front les polítiques de memòria en un món globalitzat.

La programació inclou xerrades que reflexionaran sobre els canvis i els reptes que han d’afrontar la recerca i la didàctica de la història en el món digital. Per finalitzar la part més acadèmia del Col·loqui hi haurà un diàleg entre l’artista Francesc Abad i la crítica i escriptora Cristina Masanés que girarà al voltant dels grans temes que protagonitzen l’exposició d’Abad que s’exhibeix al MUME amb el títol de “Gent de Re”. Es dona la circumstància que part de l’obra d’Abad ha explorat el pensament de Walter Benjamin.

El Col·loqui també té un vessant més lúdic i així es programarà el passi d’una obra de teatre que abordi temàtiques al voltant de la memòria i la història contemporània. Finalment, i el diumenge 22 està previst una nova edició de la ruta senderista entre Banyuls i Portbou on es realitza la intervenció artística que ha resultat guanyadora de la 12 Beca Walter Benjamin que impulsa el Centre de Creació Contemporània Nau Côclea amb el suport del MUME.

El Col·loqui l’organitzen la Càtedra Walter Benjamin de la Universitat de Girona, el Memorial Democràtic de la Generalitat de Catalunya, el Museu Memorial de l’Exili de la Jonquera (MUME) i compta amb la col·laboració de l’Ajuntament de Portbou i el Centre de Creació Contemporània de la Nau Côclea.

visita virtual banner cat1 250p

StorymapCAT