UNA COMARCA DE MUSEU, la xarxa de museus de l'Alt Empordà

El MUME participa, amb 7 museus més, en una proposta d'oferta educativa unificada i de treball en xarxa.

Una comarca de Museu... Un itinerari escolar per gaudir de l’Alt Empordà a través dels seus museus amb una oferta educativa consolidada i de qualitat.

L’Alt Empordà és un territori ric en patrimoni natural, cultural, agrícola, pesquer, gastronòmic, artístic i industrial. Lloc de pas, d’acollida, obert al mar i a la muntanya. Una mostra d’aquesta riquesa queda palesa en la diversitat de museus que hi trobem.

Què volem... redescobrir els valors i aprenentatges d’aquest entorn per aproximar-los als centres educatius de la comarca. Volem oferir al professorat un recurs que els faciliti la tasca educativa, apropant el seu l’alumnat a una nova manera d’aprendre, conèixer i respectar l’entorn més proper.

Què suggerim... un itinerari escolar per gaudir de l’Alt Empordà on l’alumnat, durant la seva etapa d’escolarització, conegui els museus que es troben a la comarca.
Per aquest motiu s’han seleccionat i seqüenciat un seguit d’activitats didàctiques que facilitin l’aprenentatge en funció del currículum escolar i la nova mirada competencial.

Una nova mirada... volem propostes educatives atrevides, professionals, engrescadores que ens condueixin a l’excel•lència en tots els seus camps. Us animem a sumar-vos a aquesta iniciativa de llarg recorregut per descobrir aquesta complicitat entre els museus i l’escola a través d’un itinerari ple de sorpreses.

Amb aquest proposta, gaudirem, aprendrem i sobretot mirarem la comarca de l’Alt Empordà amb uns altres ulls.

Entitats participants:

SERVEI EDUCATIU DE L’ALT EMPORDÀ (SEAE, Figueres).
MUSEU DEL JOGUET DE CATALUNYA (Figueres).
MUSEU DE L’EMPORDÀ (Figueres).
ECOMUSEU-FARINERA (Castelló d'Empúries).
MUSEU DE LA TÈCNICA DE L’EMPORDÀ (Figueres).
MUSEU D’ARQUEOLOGIA DE CATALUNYA- EMPÚRIES (L'Escala).
ESPAI CULTURAL LA CIUTADELLA (Roses).
MUSEU DE L’ANXOVA I LA SAL (L'Escala).
MUSEU MEMORIAL DE L’EXILI (MUME, La Jonquera).

Per a més informació d'aquest projecte conjunt dels museus comarcals, podeu visitar el site del Servei Educatiu de l'Alt Empordà dedicat a la xarxa de museus "UNA COMARCA DE MUSEU" o bé us podeu descarregar el document PDF amb la nota de premsa de la creació de la xarxa (2010).

<<  <  Març 2024  >  >>