Webs i enllaços d'interès:

Banc Audiovisual de Testimonis (Memorial Democràtic)

Associació Fils et Filles Républicains Espagnols et Enfants de l’Exode (FFREEE), Argelers, Rosselló

ICMEMO - Comitè Internacional dels Museus Conmemoratius de les Víctimes de Crims Públics

International Coalition of Sites of Conscience

ICOM - Consell Internacional de Museus

ACNUR-UNCHR Agència de la ONU per als refugiats

Càtedra Walter Benjamin, Memòria i Exili (Universitat de Girona)

Arxius Departamentals dels Pirineus Orientals (Consell General dels Pirineus Orientals)

Arxiu Nacional de Catalunya (ANC, Sant Cugat del Vallès, Barcelona)

Associació de Descendents i Amics de la Maternitat d'Elna (D.A.M.E)

MEFRO project (Mémoires Européenes des Frontieres, Université de Perpignan - Via Domitia)

Espai web "Memòria i Història de Manresa" (Associació Memòria i Història de Manresa; Joaquim Aloy i Josep Alert)Projecte documents inèdits de Lluís Companys

Grup de Recerca de la Universitat de Girona (UdG) "Memòria, Història i Identitats" (Institut de Recerca Històrica).

Associación para el estudio de las migraciones ibèricas contemporaneas (AEMIC-UNED).

Centre d'Études et de Recherches sur les migrations ibériques (CERMI, París, França). Aquest centre d'estudis està vinculat al BDIC (Bibliothèque de Documentation Internationale Contemporaine).

Portal del SIDBRINT (Sistema d’Informació Digital sobre les Brigades Internacionals). Memòria Històrica Brigades Internacionals.

Centre for Memory and Testimony Studies (CMTS). Wilfrid Laurier University (Canadà).

El camí de la Llibertat. Presó-Museu de Sort.

Fills i néts de l'exili republicà a Mèxic. Mexicans a Catalunya.Web del projecte d'entrevistes sobre la vivència familiar i personal de l’exili a Mèxic i de la vivència posterior a Catalunya (Centre d'Estudis Sòciolaboral- Memorial Democràtic)

Fills i néts de l'exili republicà llatinoamericans i nordafricans a Catalunya i València.

Bloc de l'Associació de fills i néts de l'exili republicà a Mèxic dedicada als camps de concentració del nord d'Àfrica.

Web del Camp de Concentració de Vernet d'Arieja (França). Amicale des Anciens Internés Politiques et Résistants du Camp de Concentration du Vernet d'Ariège.

Web dedicada a l'artista Josep Franch-Clapers. Memento.

Web dedicada a l'artista Josep Subirats Samora.

Web "Memòria dels dibuixants". Associació Cultural Zoòtrop.

Monument en memòria dels jueus assassinats a Europa (Denkmal für die ermordeten Europas)Berlin (Alemanya).

Associació de republicans estudiosos de la Guerra Civil española Memoria republicana (SBHAC)

Associació per a la Recuperació de la Memòria Històrica de Catalunya

Europe de la mémoire

Web de Pere Fuentes sobre la Retirada i Argelers:

Web : http://argeles-retirada.fr/
Blog : http://argeles-retirada.blogspot.com/

Enllaç als recursos pedagògics "Per explicar la guerra" de la Xarxa Telemàtica Educativa de Catalunya (XTEC)

Blog sobre els refugis antiaeris de Barcelona, Agramunt i Sant Adrià de Besòs.

Projecte "Archivo de la Experiencia" (Ministeri d'Indústria, Turisme i Comerç del Govern d'Espanya):  www.archivodelaexperiencia.es

Lloc web "Memoro. El banc de la memòria" de l'Associació El Banc de la Memòria. www.memoro.org/cat

Portal de Archivos Españoles (PARES), secció Movimientos Migratorios Iberoamericanos.

Mapa de fosses. Gobierno de España. Ministerio de Justícia.

Topobiografies de l'exili català (UOC) sobre itineraris literaris i personals d'exiliats

Amicale de Mauthausen - Deportés, familles et amis (París)

Amical de Mauthausen i altres camps i de totes les víctimes del nazisme d'Espanya (Barcelona)

Camp de concentració i deportació des Milles(Aix-en-Provence, França)

Universitat de Barcelona (CEHI) - Mapa interactiu de la premsa a l'exili: Estudis de les publicacions de l'exili català i espanyol

Blog de la Biblioteca del Pavelló de la República.

Web E-xiliad@s, un projecte d’investigació interactiu sobre l’exili republicà espanyol, subvencionat pel Ministerio de Trabajo e Inmigración a través de la Dirección General de la Ciudadanía Española en el Exterior.

GEXEL (Grupo de studios del exilio literario, UAB)

CEFID (Centre d'estudis de l'època franquista i democràtica, UAB)

Enllaç amb l'Editorial Tirésias (París).

Maison des Enfants Déportés d’Izieu (Ain, França)

Centre d’Història de la Resistència i la Deportació (Lió, França)

Fundació Privada Cultural "Les Fortaleses Catalanes" (Figueres).Visites guiades i estudi del patrimoni militar català.

Amitiés Internationales André Malraux (París)

Le Camp du Vernet d'Ariège 1939 - 1944

Camp de Gurs

Dóna'ns Memòria