ADREÇADA A ESTUDIANTS D’ESO I BATXILLERAT I GRUPS D’ADULTS

- Durada: 1 dia (5-6 hores) / Preu per adult / alumne: 12 €

- Grups de menys de 20 adults / alumnes: 240 € / grup

Durada: 1 dia (5-6 hores) / Preu per adult / alumne: 12 €· Grups de menys de 20 adults / alumnes: 240 € / grup

L’èxode republicà va comportar també una enorme pèrdua cultural per al país. Grans intel·lectuals (escriptors, músics, científics...) van caure en la incertesa de l’exili i es van veure obligats a desenvolupar la seva valuosa tasca creativa fora de les nostres fronteres i a deixar culturalment orfe el nostre país.

El recorregut comença amb la visita a l’exposició permanent del MUME per tal d’obtenir una visió històrica dels fets de la Guerra Civil espanyola i el massiu èxode de població que va creuar la frontera pirinenca camí d’una llibertat que li era negada al seu país.

Dos personatges, Pau Casals i Pompeu Fabra, i un indret de refugi, Prada de Conflent, seran l’escenari i els protagonistes de la ruta on coneixerem la rellevància de dues figures clau per a la cultura catalana contemporània. Pompeu Fabra (1868-1948) va morir a Prada de Conflent després d’una brillant carrera com a renovador de la llengua catalana amb la publicació de la Gramàtica (1918) i un Diccionari (1932), entre altres obres. El 1932 va ser nomenat catedràtic de llengua catalana a la Universitat de Barcelona. Pompeu Fabra encarna l’intel·lectual víctima de la barbàrie que va comportar la dictadura franquista després de la Guerra Civil.

Pau Casals (1876-1973) fou un dels intèrprets musicals més rellevants del segle XX. El seu compromís amb la democràcia i la lluita contra el feixisme foren exemplars. Des de gener de 1939, moment que va marxar a l’exili, es va instal·lar a Prada, on va residir fins a 1957. Des d’aquella població va endegar nombroses campanyes d’ajuda als republicans exiliats, va esperonar iniciatives culturals de resistència, i va mantenir amb fermesa la condemna contra el franquisme.

Durada: 1 dia (5-6 hores) / Preu per adult / alumne: 12 €
· Grups de menys de 20 adults / alumnes: 240 € / grup

Descarregar document PDF amb informació de la visita guiada a Prada de Conflent.

<<  <  Març 2024  >  >>