La Jonquera i els pobles del seu entorn foren testimonis privilegiats de
l’èxode republicà i escenari important de l’etapa final de la Generalitat
Republicana i de la retirada de centenars de milers d’ homes i dones. La ruta
recorre un dels camins de l’exili emprès, entre altres persones, pels principals
dirigents de la Generalitat i del govern de la República per creuar la frontera
cap a França.
És la ruta de l’exili propera a La Jonquera: Agullana, La Vajol, Coll de Lli fins
a Les Illes, el primer poble que es troba a l’altra banda de la frontera. La ruta
finalitza amb la visita al MUME.

ADREÇADA A GRUPS ESCOLARS DE CICLE SUPERIOR DE PRIMÀRIA, ESO I BATXILLERAT I GRUPS D’ADULTS

Dades tècniques:

· Durada: 1 dia (5-6 hores) / Preu per adult / alumne: 12 €

· Grups de menys de 20 adults / alumnes: 240 € / grup

Els grups escolars de les Comarques de Girona poden consultar al MUME les reduccions de preus del programa INDIKA de la Diputació de Girona.

Informació i reserves per a visites guiades i rutes:

Descripció:

La Jonquera i els pobles del seu entorn foren testimonis de l’èxode republicà i escenari important de l’etapa final de la Generalitat Republicana i de la retirada de centenars de milers d’homes i dones. Entre aquests ciutadans hi figuraven algunes de les personalitats més representatives de la cultura catalana la majoria de les quals es van establir al Mas Perxés d’Agullana abans de travessar la frontera.  La ruta inclou la visita a l’exposició permanent del MUME, a la sala sobre l’exili cultural ubicada a Agullana i culmina amb la visita als voltants de la Mina d’en Negrín i  el recorregut d’un dels camins de l’exili emprès, entre altres persones, pels principals dirigents de la Generalitat i del govern de la República amb la finalitat de creuar la frontera cap a França.

És la ruta de l’exili propera a la Jonquera, Agullana, la Vajol, Coll de Lli, Coll de la Manrella i Morellàs-les Illes.

Més informació a:

Descarregar document PDF amb informació detallada de la ruta "1. Camins de l'exili i el llegat cultural de la Catalunya republicana. Agullana i la Vajol"