Organitzada com a treball en grup-aula, consta d’una visita
al MUME i d’un taller a l’aula pedagògica del mateix Museu,
a més d’unes propostes de treball previ i posterior a
l’escola.
Els estudiants treballaran al llarg d’un matí, de manera
participativa i lúdica, com a reporters i experts en periodisme
d’investigació, endinsant-se en el món de la memòria
col·lectiva i individual -mitjançant les tècniques pròpies de la
història oral-, en la recollida d’informació d’altres fonts
documentals i en el tractament i comunicació d’acord amb els
mitjans televisius.

VISITA-TALLER PER A CICLE SUPERIOR DE PRIMÀRIA (1er i 2on D’ESO)

Organitzada com a treball en grup-aula, consta d’una visita al MUME i d’un taller a l’aula pedagògica del mateix museu, a més d’unes propostes de treball previ i posterior a l’escola.

L’alumnat treballarà al llarg del matí com a reporters i experts en periodisme d’investigació, per endinsar-se en el món de la memòria individual i col·lectiva i en el treball amb fonts orals. Això implicarà la recollida d’informació, el tractament dels fets i la seva comunicació d’acord amb els mitjans televisius, amb determinats principis metodològics i ètics. Es tracta d’una proposta que planteja treballar uns continguts difícils, però altament educatius, d’una manera lúdica, pedagògica i creativa. Està organitzada com a treball en grup-aula. “Notícies de l’exili” és una proposta educativa que té en consideració un treball coherent sobre les temàtiques i que empra metodologies molt diverses. L’activitat comença amb una visita de 75 minuts al museu. Aquesta visita s’articula en quatre espais que donaran resposta a un seguit de preguntes bàsiques sobre l’exili.

Els estudiants treballaran al llarg d’un matí, de manera participativa i lúdica, com a reporters i experts en periodisme d’investigació, endinsant-se en el món de la memòria col·lectiva i individual - mitjançant les tècniques pròpies de la història oral -, en la recollida d’informació d’altres fonts documentals i en el tractament i comunicació d’acord amb els mitjans televisius.

- Durada: 3 hores / Preu per alumne: 8 €

- Grups de menys de 20 alumnes: 160 € / grup

Descarregar informació (document PDF) més detallada de la visita taller "Notícies de l'exili".

<<  <  Abril 2024  >  >>