Exposició Ésser expropiat de Jordi Mitjà - Jon Uriarte - Ingrid Guardiola

Exposició del 24 de novembre de 2018 al 24 de febrer de 2019.

Inauguració: Dissabte, 24 de novembre, a les 12h

Espai Hall del MUME

alt

Sant Climent de Sescebes, juntament amb Espolla, Cantallops i Capmany, és un municipi que forma part del paratge natural de l’Albera. La història recent de Sant Climent de Sescebes ha estat condicionada per l’expropiació de grans extensions de terra agrícola i forestal per part de l’Estat espanyol. Aquests terrenys han estat destinats a usos militars. No obstant això, paradoxalment,  aquesta expropiació ha contribuït a una millor conservació de l’entorn natural i ha potenciat també la ruta megalítica. Alhora, la memòria del lloc s’ha multiplicat a partir de les imatges que tant alguns pocs turistes, com també els militars, han anat deixant al seu pas. La memòria s’ha anat creant a partir de capes de titulars i de fotografies domèstiques i institucionals. Què ens diuen aquestes imatges del lloc? Com establir una cronografia des de les imatges, un atles que exerciti? Fent de recol·leccionistes i de cronistes de la naturalesa atòpica del lloc, expropiem els expropiadors, manllevem els seus objectes, les seves imatges, els seus titulars. Aquest és el primer pas en la creació d’un anarxiu, d’una antiguia oberta i en procés d’aquest territori que s’activa a través d’una exposició al MUME, que tindrà continuïtat, en un altre format, al Museu de l’Empordà.

Més informació del projecte global on s'insereix aquesta exposició a Terra-lab.cat

Terra-lab.cat planteja una actualització coral de l’imaginari del país. Terra-lab.cat és un laboratori creatiu de debat d’idees, que convida diferents autors visuals i pensadors a treballar conjuntament i cooperativament. Terra-lab.cat el conformen deu equips de treball compostos per tres autors cadascun: dos autors visuals i un autor cultural (filòsofa, assagista, científic, historiadora, urbanista, arquitecte...) que es despleguen en un territori concret de Catalunya per generar deu projectes creatius que, en contacte amb determinats conceptes i microllocs, generen reaccions i respostes visuals diferents. Terra-lab.cat va rebre el 1er premi Lluís Carulla a l’impuls de projectes creatius.

Per a més informació sobre l'exposició podeu descarregar i consultar la nota de premsa de l'exposició "Ésser expropiat".

Organitza:

MUME